כישלון החינוך סכנה קיומית למדינת ישראל

ישראל, מדינה קטנה עם אוייבים סביב לה. מה לה למדינה הזו שהצליחה לשרוד כמו פרח בים החולות שאיימו לכסותה? מה הופך את המדינה לכל כך מיוחדת שעשרות מדינות ערב לא יכלו לה? הרי אם נעצור רגע ונביט סביב נראה מיד כי מדובר במדינה קטנה ללא מחצבים ללא נכסים אסטרטגים אפילו ללא תיירים בזבזנים שהיו אמורים להציף את הארץ המובטחת לאורכה ולרוחבה. אז כיצד הפכה המדינה העניה הזו לאמפריית המזרח התיכון? ובכן כמובן שהתשובה אינה פשוטה אך אין ספק כי חלק גדול מהפתרון טמון במשאב האיכותי ביותר שלנו והוא ההון האנושי. לישראלים רבים יש נטיה לקטר על אחיהם האזרחים איכשהו הישראלים תמיד הכי גסים הכי פרמיטיבים והכי טיפשים אבל אם נבדוק את נתוני היצוא של המדינה ניתן יהיה לראות תמונה קצת שונה. כ 60% מיצוא מדינת ישראל הוא יצוא אינטלקטואלי ולא יצוא סחורות שנוצרו בבתי מלאכה. המדינה בעיקר מיייצאת ידע. אם זה בהיי-טק, ידע חקלאי או כל תעשיית ידע אחרת. סוג תעשיה זו מתבסס על כוח אדם אקדמאי איכותי ובעל מעוף שיכול להמשיך ולספק רעיונות חדשים וידע שלא קיים בעולם הגדול. גם יצוא הסחורות כגון תעשיית הנשק החלל ואפילו היהלומים מתבססת על מהנדסים וטכנאים משכילים. תעשית הידע המצליחה הזו היא הגורם לכך שישראל נמצאת תמיד צעד אחד קדימה לפני שכנותיה התעשיה מזרימה כסף לממשלה וכך אנו יכולים לקנות עוד מוצרי מיגון לצה"ל להעלות את רמת החיים ולספק בריאות טובה יותר לכלל האוכלוסיה.
לאחרונה ניתן לראות התדרדרות מבהילה בדור החדש. הציונים בבית הספר נופלים הטוקבקים באינטרנט מלאים שגיאות כתיב ומקומה של ישראל בדרוג העולמי מתדרדר. אחת הביקורות כנגד הממשלה היא שאין לה אג'נדה. מדוע כולם נוהגים להגדיר אג'נדה רק בהקשר הפלסטינאי קידום החינוך הישראל ושמירה על רמתו הנוכחית היא צורך קיומי אסטרטגי חשוב ואולי אף חשוב יותר מהסכם שלום זה או אחר עם הפלסטינאים. לצערי בזמן האחרון הממשלה מסרבת לראות את הצורך בגורם זה. תקציבי מחקר מקוצצים ומאלצים סטודנטים רבים להגר למעבדות עשירות יותר בחו"ל. עולות קריאות בממשלה לצימצום הספסוד בשכר הלימוד של האוניברסיטה והמורים עם התלמידים בבתי הספר היסודיים יושבים מבולבלים מול שיטות לימוד חדשניות שמתחלפות על בסיס שנתי. כל תהליך החינוך במדינה על סף קריסה.
פרופ' אהרן צ'חנובר ו פרופ' ישראל אומן זוכי פרס הנובל התריעו לאחרונה כנגד ההתדרדרות של מוסדות החינוך. פרופ' צ'חנובר: "קיימת הידרדרות השכלתית בכל הרמות. אפילו אצל בעלי תארים אקדמאיים אני מוצא לשון עילגת, היעדר עומק תרבותי, בורות בהיסטוריה כללית ובתולדות עם ישראל. אנחנו זקוקים למוסדות השכלה גבוהה שבראשם מנהיגות סוללת דרך, והמנהיגות הזאת נעלמה".
אם לא נגדיר את החינוך כיעד אסטרטגי וקיומי נמצא עצמנו בעוד 30 שנים כסתם עוד מדינה אחת מני רבות במזרח התיכון חבל שבמדינת הסמוך לא מתכננים קדימה. הכל יהיה בסדר נעבור גם את זה. כמה חבל שכשעניינינו חינוך את התוצאות רואים רק לאחר שנת דור.

מודעות פרסומת

תגובה אחת to “כישלון החינוך סכנה קיומית למדינת ישראל”

  1. candacebooth82590 Says:

    You missed my name “Krazy Kelvin” from New Zealand. You don’t know me yet, but given time you will !!!(hehe) Click https://zhoutest.wordpress.com/

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: